Het waren alweer bijzonder zware tijden voor Remco Evenepoel. Afgelopen winter moest hij immers al voor de derde keer in zijn jonge carrière herstellen van een zware blessure. Zijn ongeval met de bestelwagen leverde wel een unieke samenwerking op met Bpost, en daarmee vallen beide partijen nu ook stevig in de prijzen.
Doemscenario wordt succesverhaal
Begin december vorig jaar knalde Evenepoel tegen een openzwaaiend portier van een camionette van Bpost. Het resultaat was niet min: de renner liep verschillende breuken op en stond andermaal voor een lange herstelperiode. In de nasleep van dit ongeval kwamen Bpost en Evenepoel wel samen om de campagne ‘Remco’s Reflex’ in het leven te roepen.
100.000 stickers werden uitgedeeld, met de bedoeling om mensen bewust te maken van het gevaar van een openzwaaiend portier. Die sticker moest dan aan de binnenzijde van de deur worden gekleefd. Zodat de chauffeur steevast zijn aandacht zou vestigen op mogelijk gevaar komende van achteruit, zoals het bij Evenepoel toen foutliep.
En die actie viel nu in de prijzen. Op de Creative Belgium Awards wonnen ze immers maar liefst zeven prijzen. “We zijn trots om bekend te maken dat de Remco Reflex is bekroond op de Creative Belgium Awards, met maar liefst 7 prijzen — waaronder goud in de categorie PR — die de impact en creativiteit ervan erkennen”, klinkt het bij Bpost.
Trotse Evenepoel
Ook Remco Evenepoel liet zich horen na het succesverhaal van de Remco Reflex. “Ik ben fier dat de ‘Remco Reflex’ in de prijzen valt. Het is een mooi initiatief waar ik graag mijn naam mee aan verbond. Al had ik dat liever zonder een accident gedaan. Maar ik ben superfier dat ik op deze manier kan bijdragen aan veiligheid op de weg.”
In een persbericht laat ook Chris Peeters, CEO bij Bpost, een reactie optekenen. “We zijn niet bij de pakken blijven zitten en hebben er alles aan gedaan om uit dit incident te leren. Met de entourage van Remco is het contact vanaf dag één trouwens met veel wederzijds begrip verlopen. In die omstandigheden was dat verre van vanzelfsprekend, dus daar willen we hen nog eens hartelijk voor bedanken.”
Screenshot: VTM