Lidl-Trek is bezig aan een heuse metamorfose. De Amerikaans-Duitse formatie heeft een nieuwe hoofdsponsor en heeft zijn zinnen gezet op de top van de wielerwereld. Sponsor Lidl wil namelijk dat het team nummer één wordt op de UCI-ranking én een grote ronde wint.
"Lidl vraagt ons om de nummer één te worden in de UCI-ranking en om de grote rondes te winnen. Het zal niet gemakkelijk worden, maar dat zijn onze nieuwe uitdagingen", aldus Luca Guercilena, de manager van Lidl-Trek, aan de Spaanse krant Marca.
Om die doelen te behalen heeft de formatie zich alvast versterkt met de komst van Sam Oomen en Tao Geoghegan Hart. Lidl-Trek heeft nog twee openingen voor nieuwe renners en heeft zijn kern dus bijna helemaal rond.
ROGLIC
Maar het bestuur van de Duits-Amerikaanse ploeg wil graag nog werk maken van de komst van Primoz Roglic. De Sloveense topper ligt echter nog onder contract bij Jumbo-Visma.
"We zijn geïnteresseerd. Grote renners zijn altijd interessant. Als hij op de markt komt, want nu heeft hij een contract, zullen we zien wat we kunnen doen."