De Tour de France, het is jaar na jaar het moment voor veel teams om uit te pakken met een nieuw of shirt. Wout van Aert en zijn ploegmakkers bij Jumbo-Visma zullen zelfs rondrijden met een waar Efteling-tenue, maar ook bij BORA-Hansgrohe doen ze wat speciaals.
Tussen 1 en 23 juli zullen de renners van het Duitse team namelijk rondrijden in een speciaal shirt omdat het de tiende keer is dat BORA-Hansgrohe aan de start komt van La Grande Boucle. De kledingsponsor van BORA-hansgrohe, Le Col, heeft een nostalgisch tenue ontworpen met heel wat verwijzingen naar het Tourverleden van BORA-Hansgrohe. Zo staan er onder meer alle namen op van alle renners die voor het team ooit uitkwamen in de Tour. Op die manier wil de ploeg een ode brengen aan het recente verleden.
Groene truien
“We doen dit jaar voor een tiende keer mee aan de
Tour de France. De verhalen die we in de loop der jaren hebben geschreven, blijven onvergetelijk”, vertelt teammanager Ralph Denk in een perscommuniqué dat de ploeg deelt op haar sociale media. “Het is een lange lijst en de herinneringen zijn ongelooflijk mooi. Van de eerste etappezege met Peter Sagan in 2017 en twee groene truien naar de vierde plek van Emanuel Buchmann in het klassement van de Tour van 2019. Met dit tenue willen we alle renners bedanken die – met ons – deze verhalen hebben geschreven. Zonder hen was dit allemaal niet mogelijk geweest. Ik hoop op nog meer bijzondere momenten in de toekomst.”