Onzekere tijden bij Jumbo-Visma? Het lijkt erop dat dat het geval helemaal niet is. Het had er nochtans even de schijn van nadat bekend geraakte dat supermarktketen Jumbo ermee zal ophouden als hoofdsponsor.
Echter lijkt de Nederlandse formatie zich op geen enkel moment zorgen te hebben moeten maken. Zo geraakte inmiddels bekend dat met Matteo Jorgenson alweer een absolute toprenner de rangen zal versterken voor volgend seizoen. Dat impliceert meteen dat er zich bij Jumbo-Visma absoluut geen probleem vormt qua sponsoring en financiële zekerheid naar de toekomst toe.
Zekerheid is dus wel dat Jumbo ermee zal ophouden als hoofdsponsor. De supermarktketen zou op kleinere basis evenwel nog betrokken blijven bij de ploeg. Straks zal er dus wel een nieuwe hoofdsponsor komen en zal dan automatisch ook de ploegnaam veranderen. Wie die nieuwe hoofdsponsor zal worden zal straks is voor de buitenwereld op dit moment nog niet duidelijk.
Echter lijkt de CEO van concurrent Soudal Quick-Step, Patrick Lefevere, al meer te weten. “Ik verwacht dat het Noorse Visma straks echt hoofdsponsor wordt. Een bedrijf met een omzet van 2,1 miljard euro kan dat financieel wel dragen”, zo zegt die immers in zijn column in Het Nieuwsblad. De toekomst zal uitwijzen of hij het bij het rechte eind had.
Echter lijkt de Nederlandse formatie zich op geen enkel moment zorgen te hebben moeten maken. Zo geraakte inmiddels bekend dat met Matteo Jorgenson alweer een absolute toprenner de rangen zal versterken voor volgend seizoen. Dat impliceert meteen dat er zich bij Jumbo-Visma absoluut geen probleem vormt qua sponsoring en financiële zekerheid naar de toekomst toe.
Zekerheid is dus wel dat Jumbo ermee zal ophouden als hoofdsponsor. De supermarktketen zou op kleinere basis evenwel nog betrokken blijven bij de ploeg. Straks zal er dus wel een nieuwe hoofdsponsor komen en zal dan automatisch ook de ploegnaam veranderen. Wie die nieuwe hoofdsponsor zal worden zal straks is voor de buitenwereld op dit moment nog niet duidelijk.
Echter lijkt de CEO van concurrent Soudal Quick-Step, Patrick Lefevere, al meer te weten. “Ik verwacht dat het Noorse Visma straks echt hoofdsponsor wordt. Een bedrijf met een omzet van 2,1 miljard euro kan dat financieel wel dragen”, zo zegt die immers in zijn column in Het Nieuwsblad. De toekomst zal uitwijzen of hij het bij het rechte eind had.