Het zijn bijzonder heftige weken geweest voor de koersliefhebber. Zo stonden de grootste Belgische én de grootste Nederlandse ploeg immers op het punt om te gaan fusioneren. Uiteindelijk kwam die er echter niet. Richard Plugge, CEO van Jumbo-Visma, kwam daar nog eens op terug.
Al bleef de Nederlander – zoals gewoonlijk als het gaat over de misgelopen fusie – behoorlijk op de oppervlakte. “Wij hebben daarbij geen schade opgelopen. Iedereen binnen de ploeg is altijd goed geïnformeerd geweest. De gesprekken verliepen in goede sfeer, maar uiteindelijk hebben we beslist om het project niet verder te zetten”, aldus Plugge in HLN.
TOCH AMAZON?
Maar de baas van Jumbo-Visma kwam wel nog met een straffe onthulling. “Wij hebben prachtige sponsors die ons toelaten om het team uit te breiden en te versterken en kunnen straks een nieuwe sponsor aankondigen, één van de grootste bedrijven in Nederland en Europa”, klonk het immers bij de voorstelling van het Tour-parcours. Dan toch Amazon? Tijd zal het vermoedelijk snel uitwijzen.
Lefevere
Tussen hem en Lefevere is er overigens geen wrok, zegt Plugge. “Ook het contract met Patrick Lefevere is nog altijd heel goed. Waarom ook niet? We kennen mekaar al zo lang en hebben de gesprekken op een nette manier afgesloten.”