Na lang wachten geraakte de kogel uiteindelijk tóch door de kerk bij Alpecin. Zij vonden met Premier Tech immers een nieuwe co-hoofdsponsor. Dat werd vrijdag bekendgemaakt tijdens een persconferentie. En wat blijkt? Mathieu van der Poel bleek – niet geheel verrassend – toch een bepalende invloed te hebben.
LEES OOK: Roodhooft komt met ingrijpend nieuws over Mathieu van der Poel
Niet de eerste koffieAl was Van der Poel zeker niet de enige factor waarom ze bij Premier Tech wel oren hadden naar een samenwerking met Alpecin. De Roodhoofts zijn immers geen vreemde, maakt CEO Jean Bélanger duidelijk: “We kenden elkaar al. Sinds vijf jaar drink ik wel eens een glas wijn of een kop koffie met Philip.”
Zo kregen die toch meteen een streepje voor, want de interesse voor Premier Tech was absoluut aanwezig: “Meer dan tien ploegmanagers hebben mij de voorbije maanden gebeld om te vragen of we met hen in zee wilden gaan”, aldus Bélanger. Dit team deed dat niet.” Met dank aan hun goede relatie dus.
"De band met de broers Roodhooft bestond al jaren. Het was dus logisch om samen te werken”, besluit Bélanger dat er ook van hun kant toch al snel een voorkeur was. En dan was er uiteraard nog een extra pigment.

Van der Poel in bepalende rol
Want welke sponsor zou er nu niet willen samenwerken met iemand als Van der Poel? Een absolute veelwinnaar die van onschatbare waarde kan zijn voor de sponsor. Dat steekt Bélanger dan ook niet onder stoelen of banken.
"Mathieu is de kers op de taart. Het is bijzonder om deel uit te maken van een team met zulke toppers", bleek de Nederlander op die manier toch mee de doorslag te hebben gegeven tot een samenwerking.
Ook Philip Roodhooft had altijd vertrouwen in een goede afloop: "Ze hebben een hart voor het wielrennen en wilden heel graag blijven. Iedereen wist dat wij op dat moment nog niet het perfecte plaatje voor de lange termijn hadden. Omdat we elkaar al kenden, was het voor hen een logische stap en voor ons ook."
Kevin De Jonghe