We kregen deze week heel wat beelden te zien van de fantastische trip van Wout van Aert in de Verenigde Staten. Hij beleefde er een ware jongensdroom, maar er zat wel degelijk een professionele factor achter deze reis.
LEES OOK: Nieuw vaarwel bij Alpecin: ramkracht trekt naar aartsrivaal
̶K̶u̶i̶f̶j̶e̶ Van Aert in AmerikaWant naast plaatsnemen in een racewagen, een NBA-wedstrijd bijwonen en zelfs zelf een balletje gooien met bekende spelers, stond de reis naar Amerika in de eerste plaats in het teken van de eigen prestaties – en/of – materialen te verbeteren. Zo maakt Head of Partnerships, Sven van der Lugt, duidelijk tegenover Sporza.
"Want het hoofddoel van onze trip was een bezoek aan het hoofdkwartier van onze fietsensponsor Cervélo", stelt hij daar. "We nemen dan graag renners als Wout van Aert en ook Margaux Vigié mee om inhoudelijke feedback te geven aan hen."
"We zijn daar drie dagen geweest, waarvan één met Wout”, gaat ex-renner en intussen deel van het commercieel kader, Nathan Van Hooydonck, verder: “Zo hebben we inhoudelijke sessies gehad met de makers van de fiets. Hij vertelt dan waar hij denkt dat er nog verbeteringsmarge ligt.”
Community vergroten
Maar het ging verder dan Cervélo – de fiets van Visma-Lease a Bike – alleen. Ook voor andere sponsorships met Red Bull, Sram, Oakley, Giro en Ketone-IQ was dit een uitgelezen mogelijkheid om de periode in de Verenigde Staten te benutten.
"Voor het merk Visma–Lease a Bike én voor de atleet Wout van Aert is dat bijzonder waardevol. Wij rijden vooral in Europa, maar we merken dat onze fanbase in Amerika blijft groeien. Ook op het vlak van merchandise is het een belangrijke markt.” legt Sven van der Lugt verder uit.
Het toppunt volgde met een ride-out van Red Bull in Los Angeles, een groot succes, zegt Van der Lugt: “We hebben het aantal deelnemers moeten beperken tot 200, anders stond er 600 man klaar. Het is mooi om zulke events te kunnen doen: je maakt sterke content, maar je geeft ook iets terug aan de community.”
Kevin De Jonghe