Remco Evenepoel werkt achter de schermen verder aan zijn voorbereiding op de Tour de France. De kopman van Red Bull-BORA-Hansgroghe laat momenteel weinig van zich horen, maar volgens Philippe Gilbert hoeft niemand zich daar zorgen over te maken. Integendeel.
LEES OOK: "Niet slim": Gilbert zet Van der Poel op zijn plaats na onbezonnen actie
Gilbert ziet positieve signalenEvenepoel verblijft momenteel op hoogtestage, waar hij de laatste hand legt aan zijn voorbereiding op de Tour. Hoewel onze landgenoot al geruime tijd geen rugnummer meer opspeldde, verwacht Gilbert geen problemen zodra de Tour van start gaat. "Ik denk dat hij zeer goed aan het werk is", klinkt het overtuigd bij RTL.
Volgens Gilbert heeft Evenepoel in het verleden al meermaals bewezen dat hij na een trainingsstage meteen op niveau kan presteren. "Hij is een van de renners die sterk kan terugkeren in competitie. Ik verbaas me daar altijd over."
Waar vroeger vaak via wedstrijden naar een grote ronde werd toegewerkt, kiest Evenepoel dit keer dus bewust voor een andere aanpak.

Regelmatig contact
Gilbert verklapte bovendien dat hij af en toe rechtstreeks contact heeft met zijn landgenoot. Toch krijgt ook hij weinig prijs over de plannen van Evenepoel. "Ik houd regelmatig contact met hem maar wat zijn ambities betreft, houdt hij zijn kaarten dicht tegen de borst."
Net dat ziet Gilbert als een positief signaal. "Dat is ook een goed teken van zijn kant." Ook het feit dat Evenepoel de laatste weken opvallend weinig actief is op sociale media, valt hem op. "Hij laat dat wat links liggen. Het is een goed teken dat hij geconcentreerd toeleeft naar zijn doel."
Volgens Gilbert wijst alles er dus op dat de olympisch kampioen volledig gefocust is op de Tour de France en in alle rust toewerkt naar zijn belangrijkste afspraak van het seizoen.
Stan Strubbe