Het wielerlandschap zou er volgend jaar wel eens helemaal anders kunnen uitzien. Jumbo, de hoofdsponsor van wieler -en schaatsteam Jumbo-Visma, zou immers overwegen om de sponsoring voor haar sportploegen stop te zetten.
Supermarktconcern Jumbo kende een zeer wisselvallig jaar in 2022 en gaat de komende weken haar uitgaven grondig bekijken. De sponsoring van sportploegen, verenigingen en individuele atleten komt daardoor op de helling te staan. In totaal zou Jumbo voor 20 miljoen euro per jaar sponsoren. Sporters als Max Verstappen slokken al een groot deel van dat budget op.
Dominantie
Jumbo-Visma groeide dan weer in snel tempo uit tot de meest dominante wielerploeg met heel wat wereld -en Olympische kampioenen. Renners als Wout van Aert, Jonas Vingegaard en Primoz Roglic maken steevast het mooie weer in het peloton. Een woordvoerder van de keten maakte nu bekend dat Jumbo al sowieso stopt met de sponsoring van de motorsport. Het contract met de wieler -en schaatsploegen loopt af in 2024.
Jumbo heeft zo goed als alles al gewonnen en denkt niet dat haar naambekendheid nog groter kan worden. Ze vragen zich dan ook luidop af waarom er nog geld moet gepompt worden in de wieler -en schaatsteams. Jumbo-Visma liet zelf weten aan Algemeen Dagblad dat 'de heroverweging van Jumbo’s sportsponsorschap van nabij wordt gevolgd, maar het wordt niet gezien als iets verontrustends.'