UAE Team Emirates-XRG heeft opnieuw werk gemaakt van de toekomst. De ploeg van Tadej Pogacar heeft een van haar meest waardevolle pionnen langer aan zich weten te binden en onderstreept daarmee haar ambities voor de komende jaren.
LEES OOK: UAE-ploegleider komt met duidelijk mening over Vingegaard en Seixas
Meer dan zomaar een ploegmaatSinds zijn komst naar UAE groeide Narváez razendsnel uit tot een vaste waarde binnen de ploeg. De Ecuadoriaan maakte meteen indruk door zijn eerste seizoen af te trappen met rit- én eindwinst in de Tour Down Under.
Maar zijn waarde reikt veel verder dan alleen resultaten. Narváez ontpopte zich ook tot een belangrijke helper voor de grote kopmannen van de ploeg en speelde een rol in verschillende grote successen.
Binnen UAE wordt hij dan ook omschreven als een van de meest veelzijdige renners van het peloton. Die kwaliteiten maakten hem al snel onmisbaar binnen de plannen van de ploegleiding. Ondanks een zware val eerder dit seizoen wist de 29-jarige renner bovendien opnieuw sterk terug te keren naar zijn beste niveau.

Vertrouwen tot 2029
Na zijn terugkeer liet Narváez meteen zien waarom UAE zoveel vertrouwen in hem heeft. In de Giro d'Italia boekte hij meerdere ritzeges en ook in de Ronde van Zwitserland liet hij opnieuw van zich spreken met een knappe overwinning.
Voor de ploegleiding was dat voldoende om snel duidelijkheid te scheppen over zijn toekomst. UAE verlengde zijn contract daarom tot eind 2029.
Ook Narváez zelf reageerde bijzonder enthousiast op het nieuws. "Vanaf het moment dat ik hier aankwam, voelde ik het vertrouwen van het team. We hebben al veel samen bereikt, maar ik denk dat er nog veel meer in het verschiet ligt."
Woorden die ongetwijfeld ook goed zullen klinken in de oren van ploegmaat Tadej Pogacar, die er zo zeker van is dat een belangrijke bondgenoot nog jarenlang aan zijn zijde blijft.
Stan Strubbe