Remco Evenepoel zou zijn samenwerking met zijn mediabureau SportPlus Media stopgezet hebben. Dat meldt Het Laatste Nieuws. Opvallend: volgens de krant beheert Evenepoel momenteel zelf zijn sociale media, terwijl Red Bull-BORA-hansgrohe nog op zoek is naar een vervanger.
LEES OOK: Boonen uit ongenoegen bij wielerfans: "Dat snap ik echt niet"
Socialmediacontract beëindigdMet meer dan 1,1 miljoen volgers op Instagram is Evenepoel een van de populairste renners in het peloton. Toch zou hij op dit moment zonder professioneel socialmediateam zitten. HLN schrijft dat de samenwerking met SportPlus Media recent werd beëindigd en dat Red Bull-BORA-hansgrohe momenteel bekijkt wie die rol in de toekomst zal opnemen.
Ter vergelijking: Tadej Pogacar is met 2,5 miljoen volgers de absolute nummer één op Instagram, gevolgd door Mathieu van der Poel (1,5 miljoen). Wout van Aert, Egan Bernal en Nairo Quintana volgen met ongeveer 1,3 miljoen volgers.
One of my biggest dissapointments is how I thought RedBull Bora’s socials will be so awesome since the RedBull arrival, but it is just basic what every other team has.
— Lukáš Ronald Lukács (@lucasaganronald) October 26, 2025
Or I would even say worse, people there clearly don’t know what they should do.
Like for example this was… https://t.co/iJtT0eJY8e pic.twitter.com/DyryC7XUNb
Kritiek op korte aankondiging
De mediacommunicatie van Evenepoels nieuwe ploeg ligt al langer onder de loep. De aankondiging van zijn transfer van Soudal Quick-Step naar Red Bull-BORA-hansgrohe verliep opvallend sober. Behalve enkele Red Bull-atleten die Evenepoel verwelkomden, kwam er geen uitgebreide video of statement van de Belg zelf.
Dat leidde tot kritiek bij fans, zeker gezien de impact van de transfer. “Voor de belangrijkste overgang van de voorbije jaren had men toch iets meer mogen verwachten,” klinkt het op sociale media. Mogelijk had ook Soudal Quick-Step nog zeggenschap over wat er rond de aankondiging mocht verschijnen, al werd dat niet bevestigd.
Bij Red Bull wordt nu bekeken hoe Evenepoel als merk verder gepositioneerd zal worden. De verwachting is dat de ploeg binnenkort een nieuw mediaplan zal uitrollen rond de Belgische kopman — en dus ook een nieuw gezicht aanstelt om zijn online aanwezigheid te beheren.
Stan Strubbe