Remco Evenepoel, na vier etappes aan de leiding in de Ronde van Spanje, verovert de harten van wielerfans zowel op als naast de fiets. De kopman van Soudal-Quick Step lanceerde vlak voor het WK tijdrijden zijn Youtube-kanaal en dat sloeg in als een bom.
Zodanig zelfs dat professor Wim Lagae, gespecialiseerd in sportmarketing, zijn admiratie niet onder stoelen of banken steekt. Evenepoel deelde al beelden van zijn hoogtestage in Andorra, zijn verkenning van de derde Vuelta-etappe, ontmoetingen met renners van INEOS, ... Een bijzonder divers aanbod.
"Het vraagt inderdaad engagement, maar Evenepoel gooit de deuren open en dat getuigt van transparantie", aldus Lagae bij Sporza. "Hij brengt ook een authentiek verhaal. Ik zie 2 drijfveren: marketing van het merk Remco en marketing via het merk Remco. Je ziet in de video ook andere merken en sponsors passeren. Het is eigentijdse marketing, iedereen fietst mee."
Opvallend is dat de filmpjes, naar wielrennersnormen, bijzonder veel bekeken worden. Al heeft dat volgens Lagae ook een keerzijde. "Maar je moet er wel altijd en overal mee bezig zijn. Remco is duidelijk van een andere generatie. Hij is bijna digitaal opgevoed en hij wordt natuurlijk omringd door een team van professionals. Maar het vreet wel energie."