De wielersport draait op sponsor en de Tour de France is hét uitgelezen moment om reclame te maken voor je bedrijf. Tijdens geen enkel ander evenement worden de namen van de sponsors zo vaak genoemd als tijdens de Ronde van Frankrijk. Daan De Wever, CEO van Dstny, kan erover meespreken.
Dstny is de medesponsor van de Lotto-formatie sinds het begin van het seizoen. Het communicatiebedrijf, onder leiding van wielerliefhebber Daan De Wever, pompt heel wat geld in de Belgische wielerploeg en dan is extra naambekendheid altijd mooi meegenomen. Dstny kwam snel in beeld om Soudal over te nemen. "Je eerste reactie is "no way", maar later begin je toch na te denken. Toen ik de financieel directeur belde met de vraag om eens naar de wielersport te kijken, vond hij het een fantastisch idee", vertelde De Wever in Vive le Vélo.
Lees ook: Van Eetvelt geeft update over ambities na val op BK
UNIEK"Wat de wielersport zo uniek maakt, zeker voor commerciële bedrijven, is het feit dat een ploeg je naam draagt. Er is geen enkel platform waar je dat hebt, tenzij je een stadion gaat sponsoren", ging de CEO verder. "Een goed voorbeeld is Visma. Zij zitten in een vergelijkbare sector als wij. Iedereen kent Visma, maar als je aan 100 mensen vraagt wat het bedrijf doet, wordt het moeilijker."