Jai Hindley leek de voorbije weken nadrukkelijk op weg naar een nieuwe uitdaging, maar daar komt uiteindelijk niets van in huis. De Australische klimmer heeft volgens wielerjournalist Daniel Benson een belangrijke beslissing genomen over zijn toekomst.
LEES OOK: Marianne Vos spreekt bijzondere woorden na emotionele overwinning
Hindley kiest voor zekerheidDe naam van Hindley dook de voorbije weken regelmatig op in de transfergeruchten. Vooral Visma | Lease a Bike werd genoemd als mogelijke nieuwe bestemming voor de Giro-winnaar van 2022.
Na een sterk seizoen, waarin hij opnieuw indruk maakte met een podiumplaats in de Giro d'Italia, leek een overstap niet onrealistisch. Toch kiest de Australiër uiteindelijk voor een ander scenario.
Volgens Daniel Benson blijft Hindley trouw aan Red Bull-BORA-hansgrohe en zal hij zijn aflopende contract verlengen. Daarmee komt een einde aan de speculaties over een mogelijke verhuis naar de Nederlandse formatie.
HUGE NEWS:
— Lukáš Ronald Lukács (@lucxsronald) June 25, 2026
Red Bull–BORA–hansgrohe no longer counting on Primož Roglič for 2027
Riders such as Ben Zwiehoff, Jarrad Drizners, Giovanni Aleotti and also it looks Jai Hindley who is not going to Visma are expected to stay with the Red Bull team, while Primož Roglič is set to… pic.twitter.com/kPSt0APRIz
Visma moet verder zoeken
Voor Visma is dat een gevoelige tegenvaller. De ploeg werd de afgelopen tijd meermaals genoemd als geïnteresseerde partij en zag in Hindley een ideale versterking voor het grote rondewerk. Met zijn ervaring, klimcapaciteiten en bewezen resultaten in de Giro zou hij perfect in het plaatje hebben gepast.
Volgens Benson blijft Hindley bovendien niet de enige die zijn toekomst aan Red Bull verbindt. Ook Ben Zwiehoff en Jarrad Drizners zouden een nieuw contract krijgen.
Opvallend genoeg hangt boven de toekomst van Primoz Roglic dan weer nog een vraagteken. Volgens Benson neemt de kans toe dat de Sloveen zijn aflopende verbintenis niet zal verlengen.
Stan Strubbe