Visma-Lease a Bike behoort op financieel vlak dan niet meteen tot de absolute grootmachten van het peloton, maar door hun status en behaalde successen is dat toch wel het geval. Dat bewijst ook de nieuwste overeenkomst die ze wisten af te sluiten. De Nederlandse ploeg gaat immers in zee met sportgigant Nike.
Megadeal met Nike
Hoewel Nike een absolute grootspeler is in het sportgebeuren – samen met Adidas zelfs dé grootste speler – toonden ze in het verleden amper zichtbaarheid in het wielrennen. Een iets te kleine wereld voor de gigant die Nike is, vermoedelijk. Het feit dat Visma-Lease a Bike er nu in slaagt om samen met de Amerikanen in zee te gaan mag toch wel een statement worden genoemd.
Nooit eerder was Nike immers een (co)-sponsor van een wielerploeg. Wel maakten ze in het verleden de verschillende leiderstruien uit de Tour de France. Dat van 1996 tot 2012. Daarnaast was Nike in diezelfde periode ook persoonlijke sponsor van Lance Armstrong, iets wat ze nu ook doen voor Demi Vollering. Maar daar houdt het wel ongeveer bij op.
Zoals aangegeven werd er immers nog nooit een wielerploeg gesponsord. Nike zal volgens Wielerflits de vrijetijdskleding van Visma-Lease a Bike en zijn renners gaan verzorgen. De wielertenues worden voorlopig nog niet ontwikkeld door Nike, al kan daar zeker verandering in komen. Op dit moment ontwerpt Visma immers zijn eigen shirts.
Jacht op nieuw Toursucces
Intussen maken ze zich bij ‘The Yellow Bees’ ook op voor een nieuwe Tour de France. Daarvoor werd dinsdag de selectie officieel bekendgemaakt. Die bestaat uit de acht namen van Jonas Vingegaard, Wout van Aert, Matteo Jorgenson, Simon Yates, Sepp Kuss, Tiesj Benoot, Victor Campenaerts en Edoardo Affini.
Bij Visma geloven ze in een nieuwe Tour-triomf: “Met deze acht hele sterke renners geloven we in het plan dat we hebben gemaakt voor de Tour de France. Vanaf dag één zullen we er als team moeten staan om Jonas optimaal bij te staan in het klassement”, aldus ploegleider Grischa Niermann.