De eerste grote ronde komt er in Mei met de Giro D’Italia, de ronde die Evenepoel al eens reed in 2021. Dat werd toen geen succes, wat echter niet hoefde te verbazen gezien hij zich hierop niet fatsoenlijk op had kunnen voorbereiden. Mogelijk krijgt hij volgend jaar een nieuwe kans om wél te schitteren in De Laars. Het parcours dat ze aan het uitstippelen zijn, belooft alvast veel goeds voor Remco.
Zo weet Het Laatste Nieuws dat er maar liefst drie tijdritten in het parcours zouden zitten. In totaal goed voor zo’n 60 à 70 kilometer. Het parcours moet nog worden vrijgegeven, maar is het wel al zeker dat de Giro zal starten met een tijdrit van 18 kilometer tussen Fossacesia en Ortona. Ter vergelijking: in de Giro van dit jaar zaten slechts 26,6 tijdritkilometers, in de Tour 53,9 kilometer, en in de Vuelta 54,2 kilometer, waarvan echter 22,3 in de ploegentijdrit.
OPTEREN VOOR GIRO
Zo lijkt het Giro-parcours dus nu al op maat te zijn gesneden van Evenepoel. Sowieso was het plan dat hij eerst nog Italië ging aandoen, vooraleer hij zijn Tour-debuut maakt. Van die gedachte is Patrick Lefevere nog niet afgeweken. “Wat mij betreft zal het volgend seizoen de Giro worden en dan pas de Tour de France. Ik wil geen stappen overstaan. We zullen hem deze winter wel eens vragen wat hij wil. We hebben nog geen tijd gehad om erover na te denken”, stelt die immers in Het Nieuwsblad.